تعمیر تجهیزات مترو و یونیت های الکترونیکی

تعمیر تجهیزات مترو و یونیت های الکترونیکی

تعمیر تجهیزات مترو و یونیت های الکترونیکی – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی تجهیزات برقی مترو در کلینیک تخصصی دیجی برد Digi-board صورت می گیرد.

سیستم حمل و نقل مترو

سیستم ریلی مترو ، نقش مهمی  در حمل و نقل و کاهش ترافیک ایفا می کند. مترو برای اولین بار در شهر تهران در ۱۳۷۷ شروع به کار نمود ، امروزه در بساری از شهر ها نظیر : مشهد ، اصفهان ، تبریز و.. مترو احداث شده است .

سیستم HMI و کنترل مترو

در مترو ها بخش های نمایش اطلاعات بر روی پنل های HMI بسیار پر کاربرد هستند و برای کنترل و رسد داده استفاده می شوند.دیجی برد در تعمیر این بخش بسیار فعال بوده و تمام برندهای مطرح این بخش را تعمیر نموده است.

شبکه برق رسانی در مترو

 شبکه برق رسانی مترو  بر اساس اطلاعات دریافتی از خط مترو نظیر : فواصل ایستگاه ها ، ولتاژ مورد نیاز ، ظرفیت واگن ها جهت جابجایی مسافران و… طراحی می شود.قطار های مترو برای حرکت و تامین برق  مورد نیاز واگن ها جهت روشنایی و سیستم تهویه مطبوع به ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ ولت نیاز دارند که به کمک کابل های برق متصل به ایستگاه های مترو این انرژی تامین می گردد.

در مترو تهران جریان برق مورد نیاز قطار ها از طریق یک گیرنده receptor در ریل سوم (ریل  زرد رنگی که از جنس استیل با درصد کربن کم است و مابین ریل های قطار قرار دارد. ) تامین می گردد.

معرفی سیستم سیگنالینگ

سیستم سیگنالینگ ، اطلاعات مرتبط با وضعیت حرکت و کنترل قطار ها در خطوط ریلی را ارائه می دهد. این سامانه در نظارت تجهیزات کنترلی مرکز فرمان و اتاق های فنی ایستگاه ها نقش به سزایی ایفا می کند.از مزیت های سیستم سیگنالینگ ، جلوگیری از برخورد قطار ها ، کاهش فاصله زمانی حرکت قطار ها و افزایش ایمنی بیش تر برای مسافران می باشد.

ترانسفورماتور خشک در مترو

به منظور بهبود  کیفیت شبکه برق در صنعت حمل و نقل ریلی ، رقابت تنگاتنگی بین کارخانه ها جهت تولید بالاترین فناوری ترانسفورماتور یکسو کننده ۲۴ پالس  صورت گرفت.

تراسفورماتور خشک (از هیچ مایعی به عنوان عایق یا محیط خنک کننده برای سیم پیچ یا هسته خود استفاده نمی کند. در عوض، سیم پیچ ها و هسته در یک مخزن مهر و موم شده قرار می گیرند که با هوا یا گاز تحت فشار پر شده است.) به عنوان منبع تغذیه سیستم های کششی AC یا DC در قطار های سبک و تراموا به کار می رود.

 جریان های هارمونیک و امپدانس ترانسفورماتور،  در دو ولتاژ پایین و سیم پیچ های ولتاژ بالا شبکه برق رسانی مترو، تلفات اضافی و گرمایش اضافی ایجاد می کند ، برای حل این مشکل فولاد به هسته مغناطیسی ترانسفورماتور توسط کارخانجات تولیدی افزوده می شود.

 از مزایای ترانسفورماتور های خشک ، صرفه جویی در کارهای عمرانی، کاهش خطر آتش سوزی ، کابل های کوتاه تر و … می باشد.

معرفی سیستم های کششی Traction

سیستم های کششی در خطوط ریلی معمولا به دو دسته سیستم کانتری Overhead و سیستم ریلی rail system طبقه بندی می شوند. سیستم overhead شامل یک هادی ۲۵ کیلو ولت است که در طول کل مسیر مترو جریان دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *